niedziela, 18 sierpnia 2013

Broccoli salad / Sałatka brokułowa



Składniki:
-Brokułowe różyczki
-Makaron (kokardki) - garśc
-Jogurt
-czosnek
-pomidory (tak ze 2)
-świeży ogórek
-słonecznik łuskany
-ser typu feta lub mozzarella




Wykonanie:

Brokuły gotujemy w osolonej wodzie do miękkości ( nie rozgotowujemy ! ). Jajka gotujemy na twardo, obieramy, studzimy, kroimy w kostkę. Pomidory również kroimy w kostkę. na patelni prażymy słonecznik. Makaron ugotować, przestudzić i dodać.
Jogurt mieszany z tartym ogórkiem i wyciśniętym czosnkiem i ewentualnie koperkiem, coś a la tzatziki, wersja uboga.
Warzywa, ser i makaron układamy na półmisku i polewamy stworzonym przez nas sosem jogurtowo-czosnkowym.



Sałatkę jadłam pierwszy raz u mojej N. posmakowała mi tak, ze dwa dni później samodzielnie wykonałam owe danie. Prosta, dość szybka, a na pewno "niekłopotliwa". 

Składniki można dowolnie zmieniać, znalazłam przepisy na przykład  z kukurydza z puszki albo z papryką. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.