niedziela, 25 stycznia 2015

Czerwona fasola w pomidorowej salsie,

czyli mój mężczyzna w kuchni.


Od początku roku jestem też na diecie,a raczej zaczęłam się zdrowo odzywiac.Modne jest teraz nie miec postanowien noworocznych. Ja jednak na przekór mam postanowienia i będę się bardzo starała zeby ten rok był jednym z najlepszych, pierwszym, tym, który zapoczątkuje moje nowe, lepsze życie!
Zbieram dokladnie zdjęcia i porządkuje jadłospis. Czuję się znakomicie, mam dużo energii i humoru. W wielkim skrócie: nie jem cukru ani soli, oograniczylam mięso i alkohol do minimum. Ćwiczę i jakos mam na wszystko ochotę i siłę! Polecam każdemu. 
Na urodziny dostałam sporo rewelacyjnych książek, przeczytałam też wiele wartościowych artykułów. Chętnie się tym wszystkim podzielę. Oto zapowiedz, moj pamiętnik zdrowego żywienia.




Danie to wprowadza nowy dział na blogu: Men's Kitchen. Czyli gotowanie według mojego Kamila. Uwielbiam jak przygotowuje dla nas posiłki. A on gotowanie lubi nie mniej niż ja ( i mam nadzieję, że nie mniej niż mnie;)). Zapraszam!


Czerwona fasola z pomidorową salsą.


Składniki:

  • 7 średnich pomidorów
  • 1 duża cebula
  • 1 żółta papryka
  • 8 pieczarek
  • fasola czerwona
  • 5 ząbków czosnku
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • 200 ml passaty pomidorowej
  • oregano
  • majeranek
  • pół papryczki chilli
  • sól, pieprz



Przygotowanie

  1. Nacięte pomidory zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na kilka minut.
  2. W tym czasie kroimy cebule i czosnek w drobną kostkę, solimy i odstawiamy.
  3. Obieramy pomidory i wydłubujemy z nich cały miąższ, po czym kroimy w kostkę.
  4. Rozgrzewamy oliwę w rondelku, dodajemy czosnek, po chwili wrzucamy też cebulę i czekamy aż całość się ładnie przyrumieni.
  5. Do rondlka dodajemy pomidory, sporo soli, dużo świeżo zmielonego pieprzu oraz 3 łyżki oregano i całość zostawiamy na lekkim oginiu pod przykryciem aż pomidory się rozgotują. (ok. 30 min.)
  6. W międzyczasie kroimy paprykę zółtą w paski i pieczarki w grubą kostkę, które następnie smażymy w głębokiej patelni przez kilka minut na oliwie z dodatkiem papryczki chilli. Jak pieczarki nabiorą ładnego brązowego koloru podlewamy wszystko klikoma łyżkami "zawiesiny" z pomidorów z rondelka, dodajemy 3 łyżki majeranku, trochę pieprzu, soli i całość dusimy na wolnym ogniu.
  7. Jeżeli pomidory z rondelka są miekkie (przypomiją sos) tak jak papryka z pieczarkami to przelewamy je do głębokiej patelni, dodajemy fasolę (bez zalewy) i passatę.
  8. Całość gotujemy na wolnym ogniu do lekkiego odparowania.


Danie dla 4 osób.

Przepis i wykonanie: by my K.

Zdjęcie słabe bo danie pyszne i strasznie szybko znikało, zdążyłam tylko 'cyknąc fotkę komórką' :(.












2 komentarze:

Dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.