piątek, 13 września 2013

Chocolate cake with cream mousse / Deser Czekoladowy


Zwykle jak piekę biszkopt robię więcej, tu piekłam biszkopt na ciasto i trochę z tego wykorzystałam do takich deserków. Są super proste i super smaczne.
Wystarczy rozdrobnić biszkopt i przełożyć go bitą śmietaną, nie zapominajmy, że taki biszkopt należy nasączyć. Ja pomiędzy środkowe warstwy dodałam trochę dżemu :).

Załączę przepis na biszkopt, ale wyjdzie go dużo więcej niż do takich deserków. Proponuje wykonać to przy okazji pieczenia ciasta :).



Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek (osobno białka i żółtka)
  • 150g mąki
  • 40g kakao (lub 30g rozpuszczonej gorzkiej czekolady, ostudzonej)
  • 140g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywno z odrobiną soli, następnie dodajemy cukier- miksujemy aż masa będzie lśniąca jak w przypadku bezy.
Na sam koniec dodajemy żółtka i jeszcze chwilę miksujemy.  Mąkę, proszek i kakao przesiewamy i delikatnie łączymy ją z pianką jajeczną, aby jej nie zniszczyć.Masę wylewamy do wyłożonych papierem do pieczenia i natłuszczonych formpieczemy w piekarniku 30-40 minut w temp. 170stopni 
(po tym czasie biszkopt już nie opadnie więc możecie sprawdzić patyczkiem czy jest w środku upieczony).


A już niedlugo... babeczki różne różniaste babeczki!

1 komentarz:

  1. Witaj. Trafiłam tu do Ciebie bo gdzieś zobaczyłam twoje Candy. Jak tu u Ciebie smakowicie :-), będę zaglądać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.