niedziela, 8 września 2013

Łódeczki a'la pizzerinki - ciasto francuskie


           Kolejny jedzenie według mojego pomysłu, bez przepisu, ale z wykorzystaniem tego co było w kuchni. Wyglądało - moim zdaniem - apetycznie, zwlaszcza przed upieczeniem. Po wyjęciu z piekarnika, podałam łodeczki jako przekąskę do wina. Jakie składniki miałam w kuchni? Pewnie te co zwykle, włoskie dodatki :D

Składniki:
  •  ciasto francuskie
  • szpinak mrożony
  • pomidorki koktailowe
  • oliwki
  • parówki
  • ser feta
  • bazylia
  • czosnek
  • kabanosy
  • śmietana


Wykonanie? Banalne, ja jednak robiąc pierwszy raz nie przemyślałam tego do końca, stąd rożnica w opisie i zdjęciach. Z ciasta należy wyciąć prostokąciki, brzegi zagiąć delikatnie. Na patelni podsmażyć szpinak z odrobiną śmietany. Prostokąciki zapiec w piekarniku, dosłownie 5 minut, by potem nie zrobiło się takie kluchowate ciasto. Na upieczone prostokąciki powinno się wyłożyc szpinak i kolejno poukładać składniki, takie jak pomidorki, oliwki, ser, parówki, ja dodałma też kilka liści świeżej bazylii. Całość można również oprószyć serem żółtym. Podpiekamy całość jakies 10 minut w 180st. Stale monitorując, w miare potrzeb można przypiec dłużej. Polecam jako przekąskę




 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.