wtorek, 22 października 2013

Piwnica z potworami / Mus jabłkowy

Jesień, uwielbiam.
Kolory zachwycają.
Wzrusza mnie taka pogoda, doskonale oddziałuje na moje poczucie piękna :)






Mus jabłkowy na zimę, na kanapkę lub do szarlotki.



SKŁADNIKI:
  • dowolna ilość jabłek
  • cukier wg uznania
  • dowolne dodatki np. cynamon ( u mnie bez dodatków)

Jabłka obieramy kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka, dodajemy taka ilość cukru jaka nam odpowiada. Dusimy pod przykryciem około 30-40 minut, co jakiś czas mieszając. Pod koniec zgniatamy je tłuczkiem do ziemniaków, aż będą miały konsystencję musu. Zdejmujemy z ognia gdy dżem będzie na tyle gęsty, że będzie odstawał od ścianek garnka. 
Następnie przekładamy do wyparzonych słoików i pasteryzujemy około 20-25 minut.
Po pasteryzacji odstawiamy je do góry dnem do wystygnięcia.





 Jest i piwnica z przetworami :)


Moje zbiory. Bo robić przetwory bardzo lubię, to kolejna forma odprężenia.






Prawie na koniec zapraszam do odwiedzenia tej strony:


A na koniec grzybek :)







2 komentarze:

  1. Piwniczka wygląda imponująco! Gratulacje! lubię robic przetwory i lubię takie miejsca, niestety mieszkanie w bloku z ciepłą piwnica ogranicza bardzo moje zapędy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też piwnica w bloku, na szczęście jest zimno i cimno. Pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.